حجتالاسلام والمسلمین دکتر هادی صادقی، معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز حل اختلاف کشور، پس از شرکت در نشست هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز به همراه رئیس کانون در جمع کارآموزان وکالت کانون حضور یافت.
به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، در آغاز این مراسم، دکتر محمد شاهمحمدی، رئیس کانون، با تأکید بر اهمیت تعامل و همکاری میان نهاد وکالت و دستگاه قضایی، اظهار داشت: تعامل و ارتباطی که در دوره سی و سوم هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، همراه با صیانت کامل از استقلال نهاد وکالت و با حفظ این استقلال با قوه قضائیه شکل گرفته، در نوع خود کمسابقه و حتی بیسابقه است.
به گفته دکتر شاهمحمدی، حفظ و پاسداری از استقلال کانون وکلا، دقیقاً همان اصلی است که مقامات عالی قضایی نیز همواره بر ضرورت رعایت و تقویت آن تأکید داشتهاند.
در ادامه نیز حجتالاسلام والمسلمین دکتر هادی صادقی در سخنانی خطاب به کارآموزان وکالت کانون وکلای مرکز گفت: مشارکت وکلای دادگستری در احقاق حق، شأنی الهی، دینی و اجتماعی است که بر عهده وکیل دادگستری نهاده شده و شایسته است صاحبان این حرفه، ارزش و منزلت آن را بهدرستی بشناسند و قدر بدانند.
وی با تأکید بر اینکه وکالت و قضاوت را نباید صرفاً به عنوان ابزاری برای کسب درآمد نگریست، تصریح کرد: بزرگترین آرمان بشر در طول تاریخ، دستیابی به عدالت بوده است و وکلای دادگستری نیز مأموریت دارند در تحقق این آرمان بزرگ الهی و انسانی ایفای نقش کنند. از این رو، این مسئولیت آنچنان ارزشمند و والا است که با هیچ منفعت مادی یا دنیوی قابل مقایسه و معاوضه نیست. اگر کسی بخواهد از مسیر وکالت صرفاً به دنبال دستیابی به دنیا باشد، دچار اشتباه شده است، چرا که در این مسیر، لغزشگاهها و دامهای فراوانی وجود دارد.
معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز حل اختلاف کشور در ادامه، کارآموزان وکالت را به حقمداری در مسیر حرفهای خود توصیه کرد و در تبیین این ویژگی گفت: اگر بخواهم حاصل سالها تجربه و فعالیت حرفهای خود را در یک واژه خلاصه کنم و آن را به دیگران توصیه نمایم، آن واژه «حقمداری» است. انسان حقمدار از دروغ، نفاق، ریا و تکبر فاصله میگیرد و همواره در مسیر حقیقت گام برمیدارد. حقمداری افزون بر آثار معنوی، توفیقات دنیوی را نیز به همراه دارد، هرچند ممکن است نتایج آن در کوتاهمدت آشکار و ملموس نباشد.